
مرسدس‑بنز کلاس SLK که نام آن از سرواژۀ «Sportlich, Leicht, Kurz» بهمعنای «اسپرت، سبک، کوتاه» گرفته شده، نخستینبار در سال ۱۹۹۶ بهعنوان رودستری دونفره و سقففلزی جمعشونده معرفی شد. این خودرو با طرح موتور جلو و انتقال نیرو به چرخهای عقب، در سگمنت رودسترهای جمعوجور قرار گرفت و هدفش ارائهٔ تجربهای اسپرت اما در قالبی لوکس و روزمره بود؛ ویژگیای که پیشتر بیشتر در خودروهای کوپهٔ بزرگتر مرسدس دیده میشد.
در طول سه نسل (R170 در ۱۹۹۶، R171 در ۲۰۰۴ و R172 در ۲۰۱۱) مهندسان مرسدسبنز تمرکز ویژهای بر بازطراحی سقف هاردتاپ برقی، بهبود آیرودینامیک و ارتقای سامانههای ایمنی داشتند. نسل دوم با معرفی سیستم «AIRSCARF» (گرمایش ناحیۀ گردن برای سرنشینان هنگام رانندگی روباز) و جلوپنجرۀ طرح «پیکان» الهامگرفته از SLR مکلارن جلوۀ تازهای یافت. در نسل سوم، کابین با الهام از جتهای جنگنده طراحی شد و پیشرانههای چهار و شش سیلندر، همراه با مدلهای پرقدرت AMG، دامنهٔ عملکرد خودرو را گسترش دادند.
در سال ۲۰۱۶ مرسدس برای هماهنگی نامگذاری محصولاتش، SLK را به «SLC» تغییر داد تا همخوان با کلاس C سدان شود؛ بااینحال شاکلۀ رودستر کوچک مرسدس ثابت ماند. این خودرو تا سال ۲۰۲۰ به تولید رسید و سپس با خداحافظی نسخهٔ ویژهٔ «Final Edition» از خط تولید کنار رفت، اما همچنان بهعنوان یکی از موفقترین رودسترهای سقففلزی آلمان شناخته میشود و در بازار دستدوم، بهویژه به دلیل طراحی زمانبر سقف و هندلینگ متعادل، محبوبیت بالایی دارد.
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0